Monday, February 20

Huis

Het kan niet anders,

Volwassenheid grijpt met zijn ongenadige klauwen wild om zich heen en schampt mij in zijn verwoede pogingen de mens tot allerlei stommiteiten te dwingen waarbij ze nog meer dingen gaan doen tegen hun zin, volwassen worden dus.
Na de aquisitie van een auto, een mooie rooie Golf, een grote rooie VW Golf, is het nu ook de beurt aan de huizenmarkt om door ons bestormt te worden.

Na vorige week voor het eerst in mijn leven een prachtig maar oh zo verrot huis te hebben getjekt aan de Houtmarkt in Haarlem (nr 55, tjek www.funda.nl for details if u like 2) is het komende week de beurt aan het volgende huis, waarvan ik nog lekker niet zeg waar het is.

Toch is het een raar idee, huizen, ik bedoel, we wonen nu prima, we hebben ruimte, licht, alles bij de hand om de hoek, in de buurt, van ananas tot vermoorde filmregisseur en doodgereden tasjesdieven terug via de van prins Bernhard bekende Appie Hein met vakkenvullers die via de baas w.s. goedkoop op kickboxen mogen, tot de videotheek (die savonds dicht is voor je uberhaupt zin hebt in een filmpje).
Toch knaagt t.
Je wilt iets van jezelf, iets dat je net zo kunt verkloten als je zelf wilt zonder een irritante huisbaas die toch wel zegt dat t goed is, maar toch ,je wilt gvd geen toestemming van zo'n grijze kop die zelf zn ouwedag zit te financieren over jouw hardwerkende rug (die overigens onbehaard is, maar dit terzijde)

Kortom, ik wordt volgens mij volwassen, een auto is meer kosten, meer zorgen, een huis is een soort enorme kostenpost met alleen maar stress en ellende, denk ik als ik ff helemaal in de stress schiet (wat op zichzelf al mijn stelling bewijst) en we gaan er gigantisch op verliezen et cetera et cetera.

Maar aan de andere kant is t ook prachtig om door je eigen voordeur naar binnen te kunnen en in je eigen woonkamer te kunnen staan en te zeggen,
Zo, nu eerst een bavaria,
of een sapje natuurlijk, want je moet zo teringhard werken om dat kuthuis te betalen.

Nee ff zonder grappen, ik heb er zin in.
Volwassen worden is een hoop stress, maar dat kost alle vooruitgang.
En vooruit is mooi, vooruit is goed.
Al is het maar dat als je achteruit gaat, je zo'n kramp in je nek krijgt van het achterom kijken.

6 comments:

Bobby Bullseye said...

liever achteruit dan onderuit HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHA zo nog eentje; liever vooruit
dan voorruit eruit HAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. mmm.. ja.

Anonymous said...

Is de knoop doorgehakt? Komt er een heus koophuis? Verlaten jullie onze hoofdstad? Of blijven jullie hier? Spannende ontwikkelingen alom. Dat is een feit!

mvdw said...

er is minstens een poging tot, inderdaad buiten de h'stad, want te duur of TE lelijk.

vandaar.
Spanning en sensatie is my lifestory, ahem.
maar spanning is er zeker ja.

en vwb, b.Bullshit,
liever vooruit met de geit dan een geit je achterste uit hahahahaaaaaahhaahahahahahahah
wwwwwaaaaaahahahahah, hinnik, haaaahahahaha, bareuh..
snotter.

Anonymous said...

Hm, ik heb dat niet zo. Een huurhuis is ook gewoon mijn eigen huis. Maar ik hoef dan ook niet zo nodig te verbouwen. En mocht dat wel zo zijn, dan vragen we de huurbaas gewoon toestemming en dan mag het gewoon (reeds bewezen). Bovendien moet je bij verbouwingen in eigen huis nog steeds een vergunning aanvragen (voor bijv. het plaatsen van een trap in je huis). Heb je eindelijk een eigen huis, moet je door nog meer papierwerk en bureaucratie dan wanneer je het gewoon vraagt aan je huisbaas!
Dus nee, ik kan me nog niet zo goed voorstellen dat je een eigen huis wil. Wat je zegt: veel te veel stress. En daar heb ik geen zin in. Maar wie weet word ik ooit volwassen en ga ik ook die kant op...

Stephan said...

Buiten de inhoudelijke zaken kopen, niet kopen, stress enzo:

Ik word met DT! Maarten Brand: ga je schamen in een donker hoekje van je koophuis!

mvdw said...

Ah , meneer beentjes kent het groene boekje uit het hoofd?
Uit welk woordenboek dat je wie hebt moeten lenen omdat je er zelf geeneen hebt omdat je t toch niet snapt heb je uren moeten pluizen om dit minime gaatje te vinden?
Wees blij dat ook ik bij nader inzien gewoon een mens ben, naast die geniale potentiele wereldleider waarmee mensen mij altijd associeren.

Lekker voor je

Maar eh...
Bedankt pik
je hebdt gelijk.

Brand

Rex Mundus MVDW est

My photo
Haarlem, Netherlands
Unshaved but Wellbehaved

KLIK VOOR HARDE ACTIE!