Thursday, April 12

This aint a song..

Er moet mij iets van het hart in mijn rol van muziekliefhebber. Er is iets verschrikkelijks gebeurd!
Om met Hans Teeuwen te beginnen: Muziek geeft mij troost, muziek maakt mij blij( vrij uit: 'Jostiband')
Maar: Gisteravond reed ik terug van een leuk bezoekje aan mijn vriendins vader in Amsterdam. Omdat we allebei een tikkeltje uitgeluld waren hadden we de radio aangezet.
Bij terugkomst in Haarlem speelde op 100%.nl, een soort Blof fm zeg maar, het liedje dat tegenwoordig de WE reclames ondersteund.
Voor de connaisseurs onder ons: dit is een cover van een hitje dat countryzangeres Meredith Brooks een aantal jaren geleden had: I'm a bitch..

Maar MIJN GOD! Daarover mijn beklag:
Het lijkt wel alsof mensen bestaan die een muziekinstrument bespelen (dus muziek begrijpen zou je zeggen )en werkelijk het in hun botte kop halen dat je van ieder jostibandnummer een gevoelig liedje kunt maken door een kabbelend gitaartje onder een zwoele vrouwenstem te zetten. Het nummer was zodanig ver-norah-jonest dat je er wee van werd.
Earth to idiots: NEE DUS!
Het gedrocht in kwestie is een een zoetsappig, slap, saai ongeinspireerd paskamerdeuntje!

Nu heeft dit niets met norah jones te maken, laat ik wel even genunanceerd doen.
Toegegeven, ze is niet mijn ding want iets te kabbelmuziekerig, maar ze maakt r eigen ding, doet ze goed, verkoopt MEGA, good for here.

Dit WE-deuntje is echter niet meer dan een slap aftreksel van een op zich al beetje doorsnee liedje dat alleen lekker verkoopt omdat ze Bitch zegt (ik hoor Beavis en Butthead op de achtergrond bijna: 'she said bitch, huhuhhuhuh, cool..huhuhuh')
Volgens mij is dit wanproduct niet veel beter dan wat Richard Cheese met bekende rock en pophits doet door ze op een jazzy muziekje te zetten. Met andere woorden, hij maakt dus een parodie, geen cover.

Dat is dit nummer ook, dit is geen cover, dit is gewoon een parodie.
Alleen jammer dat Richard Cheese zijn nummers WEL grappig bedoeld,

Wat dit nederlandse huppelkutje met r doorsnee jazzstemmetje voor mekaar probeert te krijgen weet ik niet.Als t krommen tenen is heeft ze een hit!
Maar dat betwijfel ik.
En als er een producer achter zit, zo'n henkjan smits met zn zelfverklaarde muziekkennis dan moeten ze m meteen met witte mutsen en brandende kruisen in zn tuin ophangen aan een apebroodboom!.
Mocht het toevallig een donkere jongen zijn, dan is dit niet van toepassing. het zou maar voor verwarring zorgen.
Dan magtie ook gewoon paleatieve sedatie ondergaan. Ook goed.

Jezus is met Pasen net zn grot weer uitgelopen (gelukkig!) .
Misschien dat we die heks er nu in kunnen duwen met r productieteam en de steen er weer voor rollen?
GRAAG!

No comments:

Rex Mundus MVDW est

My photo
Haarlem, Netherlands
Unshaved but Wellbehaved

KLIK VOOR HARDE ACTIE!