Tuesday, December 27

KIJKgedrag.

luitjes:
Kerst 2005, gelukkig hebben we de foto's nog..
Ik vraag me af of ze dat vorig jaar ook inThailand hebben gezegd, hoewel me dat best logisch in de oren klinkt. Ik bedoel; je komt je bed uit, gaat zwemmen, gaat ff t dorp in, Tsunami, Hotel Weg, Sta je dan. En dan zal je maar een domme cynische familie thuis hebben zitten waartegen je zei ' nou dat hotel is echt FAN-TAS-TIES, en dan zei je familie ' Ja ja, derdewereld hutjes waar je door zo'n bebaarde handdoekkop uit je bed wordt geblerd van die islamietiese kerktorens om 5.00 uur 's ochtends, ja, leuk ja..
Dan denk je wel, ' gelukkig heb ik de foto's nog.' Anders denk je alleen maar, he, wat nat hier.. ..
Daarover trouwens nog een filosofische overpeinzing:
Thailand heeft nu zo'n warning-system, waarmee mensen op tijd gewaarschuwd en geevacueerd kunnen worden..
Zal de regering nu ook ontruimen als iemand ' nattigheid voelt' ...
Daar moets ik ineens aan denken, tja, het zal wel vakantie zijn.
Maar dat terzijde, en niet terzake.

Ik heb goed slecht nieuws, voor degenen die dit lezen (ik heb inmiddels 15 hits, altijd nog meer dan Guus Meeuwis volgens mij, HA!) al geen nieuws meer, maar toch.
Mijn moeder is vandaag geopereerd aan haar oog, of teminste, een van de twee. Door een inschattingsfout bij de telefonische diagnose van de arts-assistent heeft mijn moeder door haar welwillende cooperatieve instelling een permanente blessure opgelopen, namelijk grotendeels gezichtsverlies. En dan niet a la Feynoord Ajax 2-1 gezichtsverlies, wat ook erg is, maar anders. Nee, gewoon, eerst kon ze met het oog kijken, nu niet of nauwelijks meer. Daar kun je trainers voor ontslaan, Klaas Jan Huntelaar contracteren, die Champions League haal je niet meer, nooit meer.
Maar ze maakt t goed, de operatie is goed verlopen qua manier waarop t verlopen is, om het in voetbalsferen te houden op z' n Cruyfiaans gezegd.
De controles gaan nog wel een tijdje duren, en het oog zal nog wel met allerlei door dure Research en Development tot stand gekomen pleisters en bandages zijn afgedekt voor de komende maand, maar de eerste horde is, hoewel hij net wat te ver in het achterveld was geplaatst, met succes genomen. De mensen waren bovendien heel aardig en zorgzaam.LUMC Leiden.. TOPziekenhuis!
Maaaarrrrrr...
Dan kom ik nu bij het hart van mijn stukje.. LEKKER FF ZEIKEN!!!
Even maar, dan hou ik er ook over op, maar ik vindt het een godspe vindt dat iemand die het hardste schreeuwt de meeste en beste zorg en aandacht krijgt en degenen die zich cooperatief opstellen de fallus-achtige zijn.
Ik vindt het een grof schandaal dat mijn moeder het slachtoffer is van de schreeuw -en ellebogencultuur waar de gezondheidszorg in zit. Of deze nu afglijdt of door privatisering verwordt tot een soort first come first serve mentaliteit weet ik niet, ik ben tenslotte geen deskundige. Wat ik wel weet is dat er een onnodige situatie is ontstaan die mijn moeder had kunnen voorkomen door te drammen, zo zei de oogarts die schrok van de conditie van mijn moeders oog, toen zij dit een week (!) na het telefoontje van mijn moeder zag. De OOGarts zei dit, om in de kerststemming te blijven.. JEZUS CHRISTUS!
Denk even met me mee: Als dan een arts-assistent de boot afhoudt om zoveel mogelijk zeurkousen buiten de deur te houden dan kan ik daar inkomen, tot het moment dat mijn moeder blijkbaar het slachtoffer wordt van het fenomeen drammers; de mensen die WEL een grote bek tegen de assistent geven en dus hun zin krijgen.
Ik kan mij met de beste bedoelingen in de wereld niet voorstellen dat de hele week van die oogkliniek gevuld is met mensen die alleen maar ZEER ernstige oogproblemen hebben, zoals mijn moeder, die langzaam blind wordt.
Er zitten waarschijnlijk een hoop tussen die het niet ECHT nodig hebben ,maar wel bijdehand genoeg zijn om zich er tussen te wurmen. Vervelende drammers die doorbijten tot ze hun zin krijgen, net als van die vervelende kinderen in de supermarkt bij de Haribo-schappen.
Ik hoop dan ook dat diegene die mijn moeders ruimte heeft ingepikt en nu lekker dankzij wat oogdruppeltjes van dat nare droge gevoel op het ooglid af is en WEL een lekkere kerst heeft gehad.
En dat de arts-assistent binnenkort van de douglasbon (die ze kreeg omdat ze ' de boel zo goed onder controle houdt' ) die ze van het oogcentrum dankzij haar fantastiese professionaliteit een lekker luchtje koopt. Zo kunnen de mensen die door niet te zaniken, te zeuren en te zieken hun zicht kwijtraken ook genieten van hun professionaliteit maar helaas medische incompetentie.
Rest mij te zeggen dat als zelfs de arts moet zeggen dat iemand harder moet zeuren neem ik dan maar ter harte..
Dus, advies aan iedereen die iets medisch van welke aard dan ook moet ondergaan,
Wees een bitch ,wees een klootzak, wees een naar vervelend persoontje.
En voedt je kind ook niet als een braafje op, braaf zijn schaadt de gezondheid. Je moet je kind leren trappen, zeiken, bijten, zaniken, doordouwen, konkelen, sluw zijn..daar wordt je beter van. het is niet bepaald bevorderlijk voor de maatschappij, maar die geeft when push comes 2 shove ook geen fuck om jou, dus who cares.

O , HARD EN ZIELIG, MAARTEN, JE LAAT JE ZO MEEVOEREN IN JE EMOTIES, JE GAAT ZO LOS.. DOE VOORZICHTIG, WAT DOE JE MET DAT JACHTGEWEER*..... VOLLEDIG SUBJECTIEF, MAAR OOOH ZO LEKKEER!!!

Zoals de advocaat zij die net de rechtszaak tegen de heineken thuistap voor Philips had gewonnen:

























(met dank aan www.nozzman.nl (tjek de laatste over de koopgoot, is ook vet)

Dan ga ik nu lekker bij mn vriendin op de bank zitten, die is niet helemaal lekker.
KIJKEN (!) of ze nog een kopje thee nodig heeft.


*(DAT LAASTE WAS PUUR ILLUSTRATIEF HOOR, MAARTEN HEEFT GEEN JACHTGEWEER, RED.)

No comments:

Rex Mundus MVDW est

My photo
Haarlem, Netherlands
Unshaved but Wellbehaved

KLIK VOOR HARDE ACTIE!