Wednesday, June 13

Wentelteefjes


Toen ik maandagmiddag trouw aan de studie zat in voorbereiding op de welhaast groteske uitdaging welke mij aanstaande maandag in de vorm van een tentamen te wachten staat, deed zich een vrij onalledaagse situatie voor.

Boven ons huis hing gedurende ongeveer een uur een helikopter, met camera's uitgerust. Het was duidelijk geen politiehelikopter, een trauma-heli ook niet.

Wat bleek een dag later; er werden opnames gemaakt voor het nieuwe programma 'The Phone.' dit kindje van Beau van Bederven Dorens en nog een hotemetoot met leuke ideeen die het naar hun zeggen voor hopelijk veel geld zouden kunnen verkopen aan een nog veel grotere hotemetoot in Cannes had blijkbaar de mogelijkheid gekregen om gedurende een uur mij en buurtgenoten uit de concentratie te houden met behulp van een professioneel ogend hefschroefvliegtuig.

Vreemd, gezien de discussie die zich een tijdje geleden (en buiten de media w.s. nog altijd ) ontspon over nachtvluchten van de Traumahelipkopter. Deze zou teveel geluidsoverlast leveren.
Omdat ik de vergunningen niet ken, niet weet wat er allemaal voor besluiten zijn genomen hierover kan ik niet echt een goed oordeel geven.
Wel vind ik het ontzettend raar dat zo'n mediahelikopter waarschijnlijk voor veel geld in de lucht mag hangen boven mijn huis, terwijl de regels voor traumahelikopters en meer van dit soort noodzakelijke luchtdingen bij mij weten nogal streng zijn..

Lijkt me overigens wel een heel leuk programma.
Ik Ga kijken, misschien dat ik nog op tv kom, als boze buurtbewoner..

No comments:

Rex Mundus MVDW est

My photo
Haarlem, Netherlands
Unshaved but Wellbehaved

KLIK VOOR HARDE ACTIE!